Największa w Polsce fabryka jednośladów

W poniedziałek, 17 grudnia 2018 roku, miało miejsce podpisanie umowy pomiędzy Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną a RTE Poland Sp. z o. o. Przedmiotem dokumentu jest planowana na terenie należącym do PSSE budowa fabryki rowerów. Jej inwestorem i właścicielem jest
RTE Poland Sp. z o.o., spółka córka portugalskiego RTE S.A. Fabryka będzie produkowała rowery tylko i wyłącznie na potrzeby sieci Decathlon.

Celem projektu ze strony RTE Group jest zwiększenie zdolności produkcyjnej w Europie dzięki partnerstwu z Decathlonem, czołową marką na światowym rynku rowerów. Hala produkcyjna ma zbliżyć produkcję do ważnych rynków w Europie Środkowej i Wschodniej, a także do wybranych rynków Europy Zachodniej.

 

Inwestycja w Machnaczu w woj. kujawsko-pomorskim będzie obejmować roboty budowlane od podstaw, stworzenie infrastruktury pomocniczej, a także zakup i instalację maszyn i sprzętu potrzebnych do wdrożenia pełnego procesu produkcyjnego oraz powiązanych procesów logistycznych. Prace będą realizowane w dwóch etapach. W pierwszym, który planowo rozpocznie się w styczniu 2021 roku,  powstaną hale o łącznej powierzchni 20 000 mkw. i zajmą  grunt o powierzchni 65 000 mkw. W kolejnym etapie nastąpi rozbudowa fabryki. Inwestor zakłada, że w późniejszych etapach powierzchnia  fabryki może przekroczyć 40 000 mkw. Taka kubatura, wraz
z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi i bardzo wysoką automatyzacją produkcji, pozwoli na bardzo dużą wydajność fabryki.  Całość, według szacunków inwestora, w pierwszej fazie projektu ma kosztować 80 milionów zł.

W związku z powstaniem  nowej fabryki mamy bardzo ambitne plany. Szacujemy, że już w pierwszej fazie projektu będziemy wytwarzać  nawet 500 000 nowych rowerów rocznie. Uruchomienie kolejnej części fabryki pozwoli na podwojenie tej liczby. Docelowo planujemy rozbudować fabrykę i zwiększyć łączną moc produkcyjną do 1,5 mln pojazdów rocznie. Nasz nowy zakład produkcyjny to fabryka 4.0   będzie wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt, a zarządzanie produkcją oparte zostanie na inteligentnych systemach, co pozwoli na produkowanie nie tylko bardzo dużej liczby rowerów, ale też zachowanie ich najwyższej jakości i spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa – mówi Jorge Salgado, prezes RTE Poland  Sp. z o. o.

Produkcja będzie obejmowała takie elementy łańcucha wartości jak: malowanie ram, widelców i innych komponentów, wytwarzanie obręczy rowerowych, składanie kół oraz całych rowerów. Sieć Decathlon Polska zakłada, że nawet 60% rocznej produkcji machnackiej fabryki trafi na eksport – na rynki krajów Unii Europejskiej. Inwestor z kolei szacuje, że w pierwszej fazie projektu zatrudnienie znajdzie 70 osób, a w miarę rozwoju fabryki zatrudnienie może zostać zwiększone.

Jedną z wiodących wartości Decathlonu jest oferowanie produktów najwyższej jakości w przystępnej cenie. Rozpoczęcie produkcji naszych rowerów w nowej fabryce w Machnaczu znacznie ułatwi nam jej realizowanie. Dzięki najnowocześniejszej technologii oraz imponującemu doświadczeniu produkcyjnemu RTE powstaną rowery spełniające wszystkie nasze standardy i gwarantujące jakość oraz cenę, do których przyzwyczailiśmy naszych klientów. Naszym mottem jest „Sport dla wszystkich – wszystko dla sportu” i wierzymy, że dzięki nowej linii produkcyjnej nasza misja  umożliwiania jak największej liczbie osób czerpania radości i korzyści z uprawiania sportu będzie jeszcze bardziej efektywna    podkreśla Wojciech Kozłowski, Rzecznik Prasowy Decathlon Polska.

W nowej hali będą produkowane wszystkie modele rowerów dostępne w ofercie Decathlonu. Do tej pory wytwarzano je w Rumunii, Portugalii i Francji. Zlokalizowanie kolejnych linii w Polsce było posunięciem strategicznym – zadecydowały o nim świetna ze względu na plany eksportowe lokalizacja, stabilność gospodarcza oraz wysoka kultura przemysłowa.

Wśród Polaków jazda na rowerze od wielu lat jest w ścisłej czołówce ulubionych sportów i sposobów spędzania wolnego czasu. W ostatnim okresie zanotowaliśmy nie tylko niesłabnące zainteresowanie rowerami i akcesoriami rowerowymi, ale też fakt, iż nasi klienci coraz częściej szukają profesjonalnego sprzętu.  Dzięki kontroli nad całym procesem od projektu po produkcję i logistykę możemy oferować polskim sportowcom innowacyjne produkty najwyższej jakości, a przy tym w przystępnych cenach – mówi Rafał Gębara, Dyrektor Sportów Rowerowych Decathlon Polska.

O Decathlon Polska

Decathlon to międzynarodowy producent i dystrybutor odzieży oraz sprzętu sportowego działający od 1976 r. W Polsce otwarcie pierwszego sklepu sieci Decathlon miało miejsce w 2001 r. na warszawskim Targówku. Obecnie w Polsce istnieje już ponad 50 sklepów Decathlon, zatrudniających ok. 3500 osób.

Misją sieci Decathlon jest umożliwianie jak największej liczbie ludzi czerpania radości i korzyści płynących z uprawiania sportu. W jej ofercie znajduje się odzież i sprzęt potrzebny do uprawiania sportu, które zaspokoją potrzeby zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Ambicją sieci jest oferowanie sprzętu spełniającego najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości, ale w przystępnych cenach. Sportowa pasja i satysfakcja z aktywnego stylu życia obecne są w każdym aspekcie działalności Decathlonu, zaś jego produkty Są dostępne nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w sklepie online, dzięki czemu sieć może realizować swoją misję na terenie całego kraju.